Specificaties
- Datum eerste registratie07-02-1991
- KentekenZF-18-DP
- Aantal deuren3
- Laadvermogen430 kg
- GVW1.160 kg
- Totale afmetingen (lxbxh)350 x 160 x 135 cm
- Wielbasis228 cm
- Cilinderinhoud1.360 cc
- Aantal cilinders4
- KleurGrijs
- Motorrijtuigenbelasting€ 46,- tot € 51,- per kwartaal
- Gewicht (leeg)730 kg
- Modeldatum vanaf1991
- Max. trekgewicht700 kg
- Max. trekgewicht ongeremd365 kg
- Constructiedatum1991-02
- BTW verrekenbaarNee (margeregeling)Bent u ondernemer? Dit voertuig wordt verkocht onder de margeregeling. U kunt over de aanschaf geen BTW als voorbelasting aftrekken.
- Kleur interieurDonker grijs
- BekledingStof
Opmerkingen
Op zoek naar een leuk sturende, redelijk vlotte en bovendien zeldzame auto? Dan is deze Citroën AX GT wellicht een kijkje waard! Een lekker sportief uitgevoerde versie van een auto die je vrijwel nooit meer ziet.
Er zijn behoorlijk wat kleine Franse auto's die zelfs op relatief hoge leeftijd nog steeds overal en nergens te zien zijn. Denk bijvoorbeeld aan de Peugeots 106, 205 en 206. De Citroën AX verdween wat sneller uit het straatbeeld. Dat ze inmiddels echt zeldzaam zijn, blijkt ook wel uit het occasionaanbod. Op onze eigen website treffen we er zelfs maar één. Dat is wel meteen een leuke: een GT.
GT klinkt veel stoerder dan het eigenlijk is, maar de GT was wel echt een leuke uitvoering van de AX. De kleine Fransman kreeg namelijk diverse sportieve kenmerken toebedeeld als GT. Zo zit er rondom aankleding op de auto die hem wat meer body geeft en doet denken aan de uiterlijke extra's van de AX GTI. Dan doelen we bijvoorbeeld op de kunststof randen rond de wielkasten, de dikkere voor- en achterbumper, de dakspoiler en uiteraard de speciale wielen. Ook in het interieur gaat het er wat leuker aan toe dan gewoonlijk in een AX, onder meer dankzij de sportstoelen en natuurlijk ook de toerenteller.
Sportieve aankleding weliswaar, maar onder de motorkap ligt gewoon de bekende 1.4 injectiemotor die in de loop der jaren in tal van PSA-auto's lag. Een vierpitter die 75 pk naar de voorwielen stuurt. Bepaald geen monster dus, maar sterk genoeg om de slechts 750 kilo wegende AX behoorlijk vlot van zijn plek te krijgen. 0 naar 100 km/h is in 9,7 seconden gepiept als je de vijfbak kundig weet te bedienen. Dankzij zijn lage gewicht en in bochten behoorlijk makkelijk hellende koets kan het al snel lekker rap aanvoelen als je met de AX een leuke bochtige weg pakt.
Meer opmerkingen
Er zijn behoorlijk wat kleine Franse auto's die zelfs op relatief hoge leeftijd nog steeds overal en nergens te zien zijn. Denk bijvoorbeeld aan de Peugeots 106, 205 en 206. De Citroën AX verdween wat sneller uit het straatbeeld. Dat ze inmiddels echt zeldzaam zijn, blijkt ook wel uit het occasionaanbod. Op onze eigen website treffen we er zelfs maar één. Dat is wel meteen een leuke: een GT.
GT klinkt veel stoerder dan het eigenlijk is, maar de GT was wel echt een leuke uitvoering van de AX. De kleine Fransman kreeg namelijk diverse sportieve kenmerken toebedeeld als GT. Zo zit er rondom aankleding op de auto die hem wat meer body geeft en doet denken aan de uiterlijke extra's van de AX GTI. Dan doelen we bijvoorbeeld op de kunststof randen rond de wielkasten, de dikkere voor- en achterbumper, de dakspoiler en uiteraard de speciale wielen. Ook in het interieur gaat het er wat leuker aan toe dan gewoonlijk in een AX, onder meer dankzij de sportstoelen en natuurlijk ook de toerenteller.
Sportieve aankleding weliswaar, maar onder de motorkap ligt gewoon de bekende 1.4 injectiemotor die in de loop der jaren in tal van PSA-auto's lag. Een vierpitter die 75 pk naar de voorwielen stuurt. Bepaald geen monster dus, maar sterk genoeg om de slechts 750 kilo wegende AX behoorlijk vlot van zijn plek te krijgen. 0 naar 100 km/h is in 9,7 seconden gepiept als je de vijfbak kundig weet te bedienen. Dankzij zijn lage gewicht en in bochten behoorlijk makkelijk hellende koets kan het al snel lekker rap aanvoelen als je met de AX een leuke bochtige weg pakt.
Accessoires
- Centrale deurvergrendeling
- Getint glas
- Toerenteller